Van Leerzem Opleidingen
Veersesingel 280
4332TJ Middelburg

06 46327133
info@vanleerzemopleidingen.nl

Van Leerzem Opleidingen

ANWB wil investeringen in verkeersveiligheid en bereikbaarheid

De ANWB roept het kabinet op om meer geld te reserveren voor nieuwe wegen en fietspaden en om een stevigere, gezamenlijke aanpak op te zetten om Nederland verkeersveiliger te maken. De organisatie voor verkeer en toerisme stelt dit naar aanleiding van de nieuwe Rijksbegroting die tijdens Prinsjesdag werd gepresenteerd.

De ANWB stelt dat de economie op de rails staat, en dat het daarom tijd is om de blik vooruit te werpen. De organisatie denkt dat door de economische groei de bereikbaarheid in Nederland onder druk komt te staan en dat doelen voor verkeersveiligheid uit zicht raken.

Volgens de organisatie neemt met het beter draaien van de economie ook de filedruk weer fors toe. Deze steeg in de eerste zes maanden van dit jaar met 25 procent. “Met de voorspelde economische groei zullen Nederlanders steeds vaker en langer in de file staan”, zo stelt de ANWB in een verklaring.

we gaan werken met de "LESCAM"

lescam2.png

Vanaf eind september 2015 zal Van Leerzem Opleidingen gebruik gaan maken van de revolutionaire en bijzonder innovatieve LESCAM.

Waarom LESCAM: Dit systeem onderscheidt zich met name in de software van andere camera´s en software omdat deze specifiek is ontwikkeld voor rij-instructie. De afgelopen jaren is mede door inbreng van rijscholen dit hoogwaardig product tot stand gebracht.

LESCAM heeft reeds zeven jaar ervaring met het verbeteren en ontwikkelen van camera systemen, zij controleert de hardware van de fabrikant om duurzame en hoge kwaliteit te realiseren.
Verder ontwikkelt LESCAM eigen software, aangezien de software van de fabrikant niet compleet en stabiel genoeg is voor professioneel en voortdurend gebruik.

Door gebruik te maken van de LESCAM onderscheidt onze rijschool zich ten opzichte van andere rijscholen. - Effectiever lesgeven en een hoger slagingspercentage.

De didactische voordelen zijn o.a.: Het is niet meer nodig de leermomenten direct te bespreken met de leerling, tijdens het rijden. Dit gebeurt aan de hand van de opgenomen beelden als de auto stilstaat. - De leerling kan de verkeerssituaties terugkijken en herbeleven met behulp van de opgenomen beelden en heeft dan alle tijd om hierover vragen te stellen. - De leerling krijgt de SD-kaart met opnames tijdens de rijles mee naar huis om zelf te bestuderen en zich voor te bereiden op de volgende rijles. Het thuisfront kan het niveau en de vorderingen meebeleven.

WIFI & Privacy: Werken via WIFI of netwerk ligt toch gevoelig en kwetsbaar. Door gebruik van WIFI kunnen er geen 2 beelden tegelijkertijd in de auto naast elkaar worden afgespeeld, met de SD-kaart kan dat wel. Beelden op het netwerk is gevoelig voor evt. hackers. Door gebruik van een SD-kaart is dit niet het geval.

Vernieuwd Meldpunt Veilig Verkeer

Het vernieuwde Meldpunt Veilig Verkeer levert twee tot drie keer meer meldingen op dan in de oude situatie. Het landelijke meldpunt van Veilig Verkeer Nederland (VVN) ging 1 juli verder in een laagdrempeligere variant, waarbij minder persoonlijke gegevens hoeven te worden ingevuld en een melding in een later stadium kan worden aangevuld. Het vernieuwde meldpunt ontving in de eerste periode ongeveer honderd meldingen per week.

Het Meldpunt Veilig Verkeer werd in 2013 geïntroduceerd naar aanleiding van de Beleidsimpuls Verkeersveiligheid van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Het doel is om het aantal verkeersslachtoffers verder naar beneden te brengen door mensen te mobiliseren hier zelf iets aan bij te dragen.

Jongeren laten bromfiets massaal staan door 2toDrive

Het succes van 2toDrive heeft een gigantische krimp veroorzaakt in het aantal jongeren dat op een bromfiets rijdt. In de afgelopen vijf jaar is het aantal bromfietsers onder de 20 jaar met maar liefst 63 procent afgenomen, zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Naast het 2toDrive-programma noemt het bureau de invoering van het praktijkexamen voor de bromfiets als oorzaak voor de daling.

borden verdwijnen

ANP-750_6760881.jpg

Ruim tachtig procent van de waarschuwingsborden voor snelheidscontroles in Nederland wordt deze zomer verwijderd. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft besloten te stoppen met het onderhoud en beheer van deze zogenoemde ‘mottoborden’. Slechts 207 van de in totaal 1157 borden in ons land wordt overgenomen door gemeenten en blijft daardoor staan. Op de Nederlandse snelwegen verdwijnen ze allemaal.

papierloos bonnetje

De papieren bekeuring verdwijnt binnen nu en een jaar definitief uit het Nederlandse straatbeeld. Het zogenoemde ‘geeltje’, dat wordt achtergelaten onder een ruitenwisser als door de politie een (verkeers)overtreding wordt geconstateerd, wordt vervangen door een digitale bon. De printbonnen worden fasegewijs gedigitaliseerd tot medio 2016.

De nieuwe werkwijze komt voort uit de wet Digitale Handhaving Veel Voorkomende Overtredingen, die sinds november 2014 van kracht is. Deze heeft tot gevolg dat de administratieve afhandeling op straat sneller en eenvoudiger verloopt en dat een bekeuring veel sneller op de deurmat van de bekeurde ligt.

Rijbewijs thuisbezorgd

Alle Nederlandse gemeenten mogen vanaf woensdag het rijbewijs per post naar mensen sturen die het net verlengd of aangevraagd hebben. Het verplicht bij het gemeentehuis ophalen van het document lijkt daarmee bijna verleden tijd. Dat heeft minister Schultz van Haegen van Infrastructuur bekendgemaakt.

nieuwe verkeersborden uitgesteld tot 2016

De invoering van de veertien nieuwe verkeersborden in het RVV die per 1 juli zou plaatsvinden, is uitgesteld tot op zijn vroegst 1 januari 2016. Dat laat het ministerie van Infrastructuur en Milieu weten. “Er verandert op dit moment dus niets in het RVV”, zo benadrukt woordvoerder Mark Hengstman. Het is de tweede keer dat de invoering wordt uitgesteld, want eerst was het streven om de borden per 1 januari 2015 te laten gelden.

[1]      «      21   |   22   |   23   |   24   |   25      »      [26]

IMG_5779.JPG